divendres, 13 de gener del 2012

I què hi diem mestres, professors i pedagogs?

MONSTERHIGH, nines per a nenes i històries per a adolescents...


Vaig saber per la premsa que hi havia hagut tanta demanda que s'havien exhaurit aquestes "nines". D'entrada les trobo una "tonteria" i no penso que puguin fer més mal que la Barby, nina de pit i cul que va interioritzar un model femení que ha d'haver contribuït indiscutiblement a l'increment d'annorèxia mai vist.



D'entrada, sense fer alarmismes, com a pedagog ja m'incomoda el patró estètic que interioritzaran aquestes nenes criatures. En segon lloc, està clar que va dedicat a les nenes que han d'aprendre a ser objectes de provocació. En tercer lloc, i el més important que els infants jugant (i pel mateix cost i beneficis de les empreses productores) no desvetllin interessos d'aprenentatge i cultura (siguin científics, musicals, dramàtics, d'aventura, d'intriga i agudesa mental, d'invenció tecnològica, de gestió social...).

Jo als dotze anys vaig conèixer el "palé", avui "monopoly" i puc dir que vaig començar a entendre què és l'especulació, quin paper pot fer la banca i que el més estable són les empreses de servei públic encara que no poremten fer "pelotazos". També vaig llegir molt "Tintin" i vaig viatjar per tots els continents, que vaig consolidar posteriorment. Companys meus havien llegit Astèrix en lllatí. Amb els llibres de física recreativa fèiem invents amb el meu germà. Jugàvem i a clase de física teníem preguntes per fer.





Veig que bona falta fa un pacte social per la infància que han de subscriure mitjans de comunicació i empreses productores. Què s'espera dels infants? Solament que siguin consumidors: és una instrumentalització inacceptable en un país que ha subscrit la Convenció dels drets de l'infant de 1989. ¿No veieu com va al comercial de joguines i com davant de tantes nines ha de cercar les que no es veuen, les que estan darrera? I Hi va sola, sense els pares. No pot ser més maltractament de la infància. Ens hem de queixar tots per responsabilitat social. Martí Teixidó

236
aranza | 24-12-2010 a las 5:08 am #

stas munekas son lo maximo son lo mexor de lo mexor kiero tooas toditaz en ezpesial a draculaura es super coool x sierto tengo 12 años

237
aura | 24-12-2010 a las 5:18 am #

holaaaaaaaaa quiero toda la colecsion en espesial la draculauraaaaaaaaaa porfa diganme endonde encontrarlas tengo 9 años iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii me encantan las barbis

270
fernanda
| 29-12-2010 a las 10:46 pm #

aaaaaaaaaaaaaaaaaaamo a las monster high son lo mas coooool del momento me gustan las 5 creo q me las van a comprar todas jajajaja.las barbie ya me estaban volviendo loca.
adios amigos besos






Por Nina en 30/04/2011 | Responder

las Bratz ganaron el juicio pero Matel saco las Monster High las cuales ganaron fama y por eso las Bratz que sacaron para Navidad no se vendieron
Y ahora que Matel vio sacaban nuevas Bratz sacaron otra coleccion de Monster high al mercado,no creo que las Bratz consigan volver a tener el exito que tenian y si lo consiguen matel comprara la empresa.El mundo de los negocios es asi


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada