dimarts, 22 d’octubre del 2013

Festa dels Supers 2013. Menys hyperactivitat. Més sentiment


La festa dels Supers 2013
No ha estat tan hyperactiva. Millor
Ha estat adreçada als sentiments. Bé, més aviat tous però bé.
Retorn a ET... que va endolcir Superman... que va venir de les altures... com Jesús infant.
La societat està secularitzada... però els rituals, imaginaris i sentiments  els portem als memes. Tan secularitzada  que sense pensar-ho el simbolisme religiós primordial s'expressa sense adonar-nos-en.

ESTÈTICA... estereotipada. Estiguem atents als dibuixos que faran els inafant de 6 a 10 anys. Abans de temps renunciaran a intentar reproduir una cara, un animal, un infant... Mira que es fpacil dibuixar el beri Beri, El Cobi i la Petra, l'Shrek. L'estètica de l'estereotip industrialitzat. llàstima.

Mestres! Dueu els infant a dibuixar del natural, després de guiar-los en una bona observació. Primer observar i parlar. després dibuixar.
Abans del 6 anys, tot és simbòlic
De 6 a 8 anys, dibuix realitsta, reproductiu. Que ho facin.
Als 8 anys veuen que no els surt bé i volen inhibir-se. Ajudem-los  a seguir.
Als 10 anys, algun poden dibuixar ja amb moviment: el jugador que xuta...
No els introduïm a l'abstracció simbòlica de l'adult:Tàpies, Braque abans d'hora. No és edat per fer abstraccions: Kandinski, Rothko
Deixeu-los dibuixar! Ja arribaran a simbolitzar i abstraure quan toqui.
Han de dibuixar pomes, granotes, vaques, sargantanes, raïms, mans, cames, cares...




http://www.super3.cat/psuper3/sp3Item.jsp?item=video_mm&seccio=video&idint=/4688372/Festa-2013-Connectem 


1 comentari:

  1. A educació infantil sempre s´acostuma a recórrer a les obres de Miró, Mondrian, Van Gogh, Kandinsky, Calder o Klee per treballar els colors primaris i les línies. Matisse per a treballar la técnica del retallat, Pollock per al treball de l´esquitxat.

    Efectivament, és fàcil establir una relació entre aquests autors i els continguts del currículum, Però jo penso que també cadria tenir en compte que el cubisme, el surrealisme o el expressionisme, s´allunyen de l´objectivitat de la realitat que volen representar perquè pretenen una interpretació subjectiva a la qual l´observador no hi pot arribar si no ha après primer a observar la realitat tal com és. Només així podrà comprendre després la distorsió. En definitiva, es tractaria de que els alumnes passessin pel mateix procés evolutiu que han passat els propis autors.

    ResponElimina